Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

WPML activeren en opeens alle berichten weg

“HELP” roept iemand op twitter. Als ik op mijn WordPress website de plugin voor meertaligheid WPML activeer ben ik opeens bijna al mijn berichten kwijt. Ik mag in de admin kijken en inderdaad, zodra ik WPML activeer zijn er nog slechts een paar berichten aanwezig. De anderen lijken verdwenen. Deactiveer ik WPML weer, dan zijn de berichten weer terug. Dus snel de bekende trucs uithalen: Plugins deeactiveren, behalve WPML – geen resultaat. Terug naar standaard theme – ook niet.

Een zoekopdracht op het supportforum van wpml.org geeft al gauw een snelle oplossing:

WordPress WPML taal instellenGa in de wp-admin naar WPML – Support en klik daar onderaan de pagina op Probleemoplossing. Scroll iets naar onder naar het kopje Opschonen en klik daar op de knop: Taalinformatie instellen. Door op deze knop te klikken voegt WPML de taalinformatie toe aan alle aanwezige berichten, pagina’s en taxonomies. Iets wat eigenlijk standaard zou moeten gebeuren zodra je WPML installeert vind ik. Heb je een Nederlandse website, dan zou WPML direct aan alle berichten en pagina’s de Nederlandse taal moeten koppelen. Maar kennelijk gebeurt dat niet altijd, of niet goed. Met één druk op deze knop kun je dat dus weer in orde maken.

3 reacties

    • Als je weet waardoor het komt (activatie van een plugin) dan kun je het beste via ftp de plugin deactiveren. Dat is heel simpel… Je hernoemt de map van de plugin. Bijvoorbeeld door er een 2 achter te zetten. Op dat moment deactiveert de plugin zich en kun je weer in de admin en bij je website. Om welke plugin gaat het? Het kan zijn dat het aan die plugin ligt of aan een combinatie van deze plugin met een andere plugin of iets in je theme.

    • Je kunt de plugin via je ftp deactiveren door de map van de plugin te hernoemen of deze in zijn geheel te verwijderen. De site is niet weg, maar de plugin verhindert dat de site goed kan laden. Door het op deze manier uitzetten kun je weer bij de website en in de admin.

Laat een antwoord achter aan elineReactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *