Regio de Vallei was ook de opdrachtgever voor Poorten naar de Randstad. Zij wilden de website voor de regio vernieuwen, meer zoekmachine vriendelijk en makkelijk zelf bij te houden. Ondertussen gewend aan het bijhouden van Poorten naar de Randstad viel de keuze al snel op WordPress en mij. De vormgever van de gemeente had al een vormgeving bedacht en aan mij om deze vormgeving weer in een WordPressomgeving te zetten. Omdat de achtergrondafbeelding over verschillende vlakken liep was het een heel gepuzzel om dit in alle browsers weer netjes te krijgen. Verder wilde de opdrachtgever graag een homepage verdeeld over drie tekstkolommen, een uitklapbaar menu en een verdeling van de paginamenu’s over 2 rijen. Voor WordPress is er nog geen plugin waarbij je de berichten netjes over meerdere kolommen kunt verdelen, dus dat was het eerste punt wat uitgezocht moest worden. Ik heb gekozen voor 4 extra rubrieken, namelijk 3 rubrieken die bepalen in welke kolom het bericht gepost wordt en 1 rubriek die ervoor zorgt dat het bericht helemaal niet op de voorpagina verschijnt. Dit betekende ook dat het menu voor de rubrieken aangepast moest worden, zodat deze vier rubrieken niet in het menu verschijnen.
Voor het paginamenu in de header heb ik gekozen voor exclude. Het is voor de opdrachtgever dus altijd oppassen als ze een nieuwe pagina aanmaken. Deze verschijnt dan in beide balken. Iets wat even handmatig in de header-file aangepast moet worden.
Om de website goed doorzoekbaar te maken heb ik de plugin Search Everything geïnstalleerd.
Regio de Vallei wil ook graag een nieuwsbrief uitbrengen. Dit is nu ook gekoppeld aan de website met de Nieuwsbrief plugin van ShiftThis