Een nieuwe klant wil graag een online catalogus. We besluiten deze met WordPress en WooCommerce te gaan bouwen. In een latere fase wil deze klant namelijk ook 2 online winkels én een website waar mensen foto’s ed kunnen downloaden. WooCommerce kan voor al deze mogelijkheden ingezet worden en zo heeft de klant maar met één systeem te maken. Maar dan komt het ontwerp. Het blijkt dat alle overzichtspagina’s op zich zijn vormgegeven. De producten zijn zorgvuldig bij elkaar gezocht en bij de meeste producten staat een losse opmerking in meestal verschillende kleuren. Daar komt bij dat het ene product alleen op een afbeelding staat, met een breedte X en een ander product met 3 stuks op een afbeelding met breedte van Y. Iets waarvan we dus geen gebruik kunnen maken met de automatische opmaak van WooCommerce.

Twee structuren en breadcrumbs

We besluiten de overzichtspagina’s handmatig als pagina’s op te maken en wel alle producten in WooCommerce te zetten. Alle pagina’s komen netjes in dezelfde structuur als de producten in WooCommerce komen te staan. Kan niet fout gaan. Maar op de website staan ook breadcrumbs en zodra je op de productpagina bent, veranderen de links van de breadcrumbs van de links naar de pagina’s naar de links van de productcategorieën. Wat dus niet goed is.

Redirecten naar de juiste pagina

Na wat zoeken op internet kwam ik op de plugin Redirection en dat was precies wat ik zocht. Alle links naar de productcategorieËn leid ik nu om naar de juiste overzichtspagina. Alleen een zeer oplettende bezoeker ziet de verschillen in de url bij de mouseover en de klik. Maar de bezoeker komt nu weer vanaf de productpagina, via de breadcrumbs, op de juiste overzichtspagina.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *